Re: problem med sendmail

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Apr 2008 - 12:00:07 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: problem med sendmail
Date: Tue, 29 Apr 2008 12:00:07 +0200

On 29/04/2008, at 10.51, Keld Jørn Simonsen wrote:

> OK, så de der ikke havde ændret svarkode 450 til en 5xx kode for
> ukendt modtager, de har bare ikke afsluttet installationen af
> postfix endnu,
> og sat det i endelig drift? Skal det forstås på den måde?

Hvis de har brugerlisten liggende i database eller LDAP kunne
det vel også være fordi der ikke pt. er forbindelse til dette
directory af adresser?

Så passer koden vel fint nok

I din egen installation vil du vel også se advarsler i
stil med "denne besked kunne ikke afleveres og vil gensendes"
- kan ikke huske deres præcise formulering, men hvis den er
forsinket mere end 3 timer plejer de ofte at komme.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH