Re: USB wifi dongle

From: Mark Ruvald (none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Apr 2008 - 22:58:31 CEST

Date: Sun, 27 Apr 2008 22:58:31 +0200
From: "Mark Ruvald" <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: USB wifi dongle

27/04/08 skrev Henrik Lund Kramshøj <hlk@kramse.dk>:

> Jeg har Hawking HWUG1 USB adaptere med Ralink, det virker
> super til alt det sjove på Linux, BackTrack Live CD/USB install
>
> Jeg købte det hos Zitech og det var ikke helt billigt,
> men det har virket uden problemer.
>
> Så der er vel gode håb for at det vil virke.
>
> Det virker også fint med OpenBSD og faktisk skal jeg
> se at få testet det der WPA på OpenBSD, det er lige annonceret!
>

> Mvh
>
> Henrik
>
> --
> Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
> [...]
Det endte med at blive EW-7318USG.

FreeBSD 7.0 fandt det da også med rum kldloadet, og
backtrack 3 med det samme.

Jeg får dog dårligere signalstyrke med default antenne
end med mit atheros -- men det er vel at forvente. Antennen
bliver dog snart udskiftet med en wok-tenna, så det burde hjælpe lidt.

btw, Hawking HWUG1 føres vist ikke længere hos zitech :/

--
- Mark Ruvald.