Re: USB wifi dongle

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Apr 2008 - 21:54:32 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: USB wifi dongle
Date: Sun, 27 Apr 2008 21:54:32 +0200

On 20/04/2008, at 19.15, Mark Ruvald wrote:

> 20/04/08 skrev Mark Ruvald <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>: Hejsa liste,
>
> Jeg går og leder efter en usb 801.11b/g dongle til FreeBSD
> (eller Linux) med monitor mode (rfmon) support.
>
> Nolge anbefalinger?
>
> Alfa AWUS036S ser lækker ud, men kan den fås i DK?
>

> --
> - Mark Ruvald.
>
> Okay, jeg har fundet EW-7318USG (kan købes
> hos shg.dk) som understøttes af RUM(4) .
>
> - Men kan et rumX interface så sættes i monitor mode?

Jeg har Hawking HWUG1 USB adaptere med Ralink, det virker
super til alt det sjove på Linux, BackTrack Live CD/USB install

Jeg købte det hos Zitech og det var ikke helt billigt,
men det har virket uden problemer.

Så der er vel gode håb for at det vil virke.

Det virker også fint med OpenBSD og faktisk skal jeg
se at få testet det der WPA på OpenBSD, det er lige annonceret!

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH