PHP - simplexml driller

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 24 Apr 2008 - 12:54:17 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 24 Apr 2008 12:54:17 +0200
Subject: PHP - simplexml driller

Hej

*Baggrund*
Jeg er igang med at opdatere en server som senest fik en ny kerne og
opdateret ports medio december (FreeBSD 6.3).

Nu har jeg saa opdateret kernen stadig i 6-stable grenen, opdateret
ports. + portupgrade -rf gnutls (jfr /usr/port/UPDATING)

*Problemet*
Jeg kan ikke faa min php til at virke rigtigt.
Hvis simplexml extensionen er enablet i
/usr/local/etc/php/extensions.ini
saa kan jeg ikke faa startet apache-22. Fejlmeddelelser er der ingen af
naar jeg starter apache (via /usr/local/etc/rc.d/apache22 start)., men
der er blot ingen httpd processer.
Log filerne viser heller ikke noget. (I hvert fald ikke apaches).

Hvis jeg disabler simplexml starter apache som normalt, bortset fra at
jeg har nogle ting som bruger det, saa de fejler.

Nogen go'e raad til hvad der kan vaere galt?
Til debug hjaelp har jeg disablet simplexml og lagt en phpinfo() fil i
http://slbs.dk/info.php.

Haaber I kan hjaelpe, for jeg er koert lidt fast.

/Benny