clean disconnect fra cu session

From: Jeppe Liisberg (none@jeppe.liisberg--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 09 Apr 2008 - 10:23:59 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Jeppe Liisberg <none@jeppe.liisberg--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: clean disconnect fra cu session
Date: Wed, 9 Apr 2008 10:23:59 +0200

Hej BSD'ere,

i forbindelse med min swap_pager fejl (se tidligere mail) fik jeg
øvet mig lidt i seriel kommunikation med et null-modem kabel og cu.

MEN, ved disconnect måtte jeg paste "~." (tilde-dot) til konsollen,
for at afbryde, og dette smed mig helt af, inkl. ssh session til den
maskine jeg cu'ede fra.
Efterfølgende kørte cu stadig som proces, og en kill fik den blot til
at blive <defunct>, hvorefter porten er optaget (all ports busy), og
jeg ikke fandt anden udvej end at boote, for at kunne lave en ny
forbindelse.

Jeg sidder med et dansk mac tastatur - hvad gør jeg galt? der må da
være en måde at lave et pænt disconnect på, som lukker forbindelsen
og slår cu ihjel...

Er der et godt alternativ til
# cu -s 115200 -l /dev/cuad0
?