Hvordan smadrer man sin MBR?

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 21 Sep 2007 - 07:48:58 CEST

Date: Fri, 21 Sep 2007 07:48:58 +0200
From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Hvordan smadrer man sin MBR?

Hej!

Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg vil installere FreeBSD på en
server via PXE, reboote, og køre et par benchmarks. Installere forfra,
reboote, køre benchmarks. Osv. Dvs., hver anden gang vil jeg boote PXE,
og hver anden gang fra harddisken.

Jeg har tænkt på at sætte harddisken øverst i bootsekvensen i BIOS, og
PXE som nummer to. Når FreeBSD er kommet op efter en installation, vil
jeg slette MBR, så BIOS skipper harddisken ved næste reboot og går
videre til PXE. Men hvordan smadrer man sin MBR med vilje? Jeg tager
også imod andre idéer :-)

Erik