Re: Spam til database

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Sep 2007 - 22:35:52 CEST

Date: Thu, 20 Sep 2007 22:35:52 +0200
From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Spam til database

Daniel Nielsen wrote:
> Hej Liste,
>
> Jeg har søgt en del rundt på nettet og kigget både på maildrop og
> procmail – og lidt på de funktionaliteter der er i SpamAssassin.
>
> Ingen af dem har umiddelbart været kandidat til mit projekt.
>
> Jeg ønsker en funktion der smider spam mail i en MySQL database, hvor
> der er angivet følgende rækker:
>
> - domain (Recipients domain)
> - Recipient
> - Sender
> - Subject
> - Header(s)
> - Body

> [...]

Jeg har et helt almindeligt setup, hvor SpamAssassin markerer spam og
procmail smider spam med høj score ned i en junk-folder. Spam med lav
score kommer i inboxen, som jeg sorterer selv.

Det burde være ret let at skrive noget i f.eks. Perl, som læser hver
mail i junk-folderen (nemmest med maildir-formatet), trækker det
relevante ud, gemmer det i databasen og evt sletter mailen. CPAN har
både en Mail::Box og en Email::Store pakke, kan jeg se.

Mvh Erik