Re: BIND9 og cahce på spam setup

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Sep 2007 - 23:15:00 CEST

Date: Mon, 17 Sep 2007 23:15:00 +0200
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BIND9 og cahce på spam setup

Hej,

Erik Cederstrand wrote:

> Hvad er det, du vil måle? Den gennemsnitlige tid for behandling af en
> indgående mail? Server-load? Strømforbrug? Hvor mange queries, som
> blev hentet fra cachen? Det maksimale antal mails pr. minut, din
> server kan klare?
>
> Mvh Erik
Synes egentlig det fremgik tydeligt da jeg skrev mailen ... og læser den
igen.

Fra min gamle mail:
- Altid sjovt at se hvor meget man egentlig sparer ... tænker både
bandwidth og response time.

1. Hvor mange DNS opslag der rent faktisk kommer fra min cahce og ikke
bliver slået op ved min dns, via de DNS'er der er skrevet ind i named.conf
2. Altså response time man sparer da cache jo kommer lokalt ... og ikke
skal en tur forbi min ISP. ( ikke vigtigt, ville bare vide om det var
målbart på en måde, men det kommer jo selvfølgelig også an på hvor meget
linjen er belastet etc. )

Jeg håber det her er nok information, ellers må du endelig sige til.

Takker for input

best regards
Mikael Syska