BIND9 og cahce på spam setup

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Sep 2007 - 21:57:31 CEST

Date: Mon, 17 Sep 2007 21:57:31 +0200
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: BIND9 og cahce på spam setup

Hej,

Da jeg kører en antispam server ... har jeg sat BIND 9.3.x op for at
spare på dns opslag.

Setup og det hele kører super, men jeg gad egentlig godt vide hvor meget
det hjælper at køre min egen DNS cache .... mod at smide alt videre?

Tænker på om der er nogen måde at måle det på ... kan ikke finde noget
under /usr/ports/benchmarks hvilket jeg nok egentlig heller ikke
regnede, da det her jo mere er stats over hvad der sker ... end det er
hvor meget den kan klare.

Så hvis der er nogen der sidder med nogle hits, links etc. med hvordan
man måske kan måle det ville det være super.

Altid sjovt at se hvor meget man egentlig sparer ... tænker både
bandwidth og response time.

best regards
Mikael Syska