Re: Gateway software

From: Phil Regnauld (none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Sep 2007 - 08:50:25 CEST

Date: Mon, 10 Sep 2007 08:50:25 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gateway software

Sren Schrder (sch) writes:

> det er ganske givet korrekt, men efter et par gange at have fået
> foreningen på nakken, så burde den være feset ind. Og hvem ønsker at
> skide i egen rede ?

        Too much work. Hver gang der kommer den lille nevø på besøg
        med hans bærbar, eller der flytter en ny ind...

> Min pointe er at HVIS man kan lykkedes med tillid/synlighed, så er
> administrators rolle pludselig blevet MEGET lettere. Og min erfaring
> er, at sådanne DIY foreningssystemer, de står og falder med den
> ildsjæl der starter projektet. Jo simplere det ender med at blive, jo
> større er sandsynligheden for at det overlever at denne ildsjæl
> forlader foreningen.

        Det er præcis den situation vi var I. Derfor bliver 2 kasser
        med Mandrake Linux udskiftede med 2 Soekris med pfSense, og ingen
        hostede services.

> jeg ved godt at man siger: "Tillid er godt, kontrol er bedre". Men det
> burde hedde "Kontrol er godt, tillid er nemmere". Og alle ved at
> sysadms er dovne !

        Tillid er nemmere, men jeg blev træt at høre fra de andre
        at "nettet er langsomt".

        Phil.