Re: Cybercity ADSL og mailserver

From: Claus Krogsgaard (none@claus--krogsgaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 Sep 2007 - 12:33:53 CEST

Date: Sat, 8 Sep 2007 12:33:53 +0200 (CEST)
Subject: Re: Cybercity ADSL og mailserver
From: "Claus Krogsgaard" <none@claus--krogsgaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Kan man risikere at blive tilmeldt igen efter at have afmeldt sig selv?
> Jeg ved ikke hvordan CC håndterer det og tænker på om det måske er noget
> der sker pr. automatik?
>
> /Jette

Det er ikke CyberCity der gør noget... Spamhaust søger oplysninger hos
RIPE vedr. netblocks. Så jeg vil tro at spørgsmålet om re-registrering kun
kan besvares af Spamhaust eller den RBL tjeneste der benyttes.

En anden debat er så sagligheden af at benytte RBL'er på sin server. Det
er langt mere nærliggende at benytte proaktive filtre som Spamassassin
eller tilsvarende.

//Claus