Re: GPRS via. Sony Ericson k810

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 Oct 2007 - 16:29:08 CEST

Date: Sat, 20 Oct 2007 16:29:08 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: GPRS via. Sony Ericson k810

Quoting Christian Elmerkjær (chrisne@gmail.com):
> Jeg har sat mig i hovedet at få gprs til at virke over en mobil
> telefon på FreeBSD 6.2-RELEASE
> Men jeg har ingen ide om hvor jeg skal starte eller slutte.
> Jeg har det fine kabel som ender i USB i computer-enden af kablet, og
> når jeg sætter det i sker følgende:
>
> cdce0: Sony Ericsson Sony Ericsson K810, rev 2.00/0.00, addr 2
> cdce0: could not find data bulk in
> device_attach: cdce0 attach returned 6
[..]
> Er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning.

Jeg bruger cdce med min k610i under OpenBSD. Marc Winiger sendte en
raekke patches til tech@-listen (openbsd-tech paa MARC), som fik
driveren til at fungere bedre med SE-telefoner. Du kan jo kigge paa at
overfoere aendringerne.

Det fungerer i oevrigt glimrende paa min k610i. Man skal dog vaere
opmaerksom paa, at man ikke kan bruge telenfon til at gaa paa nettet,
hvis ikke den bliver startet med USB sat op til at bruge en
GPRS/3G-data-profil, som virker. Jeg skifter nogle gange mellem Telmore
og 3, og der skal man huske at skifte dataprofilen inden simkort og
reboot.

--
``Light travels faster than sound. This is why some
people appear bright until you hear them speak.''