PPPoE på en OpenBSD

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 Oct 2007 - 11:41:14 CEST

Date: Tue, 9 Oct 2007 11:41:14 +0200
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: PPPoE på en OpenBSD

Er gået fra en ren Ethernet forbindelse til en PPPoE forbindelse (kom
lidt bag på mig), så nu står jeg og bøvler med at få skidtet til at
køre på en OpenBSD 4.1

Og det virker ikke.

Når jeg kører "ppp pppoe", får jeg flg.:

# ppp pppoe
Working in interactive mode
Using interface: tun0
ppp ON optical> dial
ppp ON optical> Warning: deflink: Reducing configured MRU from 1500 to 1492
Ppp ON optical>
PPp ON optical> Warning: ff01:a::/32: Change route failed: errno:
Network is unreachable
Warning: ff02:a::/32: Change route failed: errno: Network is unreachable

ISP'en siger, at de kan se at jeg connecter og holder forbindelsen
fint. Udfra fejlen herover tolker jeg, at OBSD ikke kan change default
route og at den derfor fejler. Men hvorfor?

Da det er en fw, kører jeg naturligvis pf - er det det, der kokser -
skal jeg køre ppp pppoe før noget andet - og hvordan? Sorry, hvis jeg
lyder dum, jeg er helt ny indenfor pppoe...

Jeg har lavet en std. /ec/ppp/ppp.conf fil med udbyderens oplyste
brugernavn og pw.

Vh, Lars.