Re: tar exclude virker ikke

From: Brian Josefsen (none@bj--cold.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 Nov 2007 - 19:25:11 CET

Date: Wed, 14 Nov 2007 19:25:11 +0100
From: Brian Josefsen <none@bj--cold.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: tar exclude virker ikke

Benny Simonsen wrote:
> Brian Josefsen <none@bj--cold.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Den skal jeg lige have uddybet - jeg bruger selv dump og snapshots (mksnap_ffs),
> men kan du forklare hvad det lille script laver - samt evt. poste det.
>
> /Benny

Hej Benny & liste

Da dump tager *alt* med er det rart nogen gange at kunne udelukke nogle
ting, bl.a. /usr/obj/* og /usr/ports/*. Den eneste måde at udelukke
noget på med dump (som jeg kender til) er at sætte nodump flaget på en
fil eller en mappe rekursivt (chflags -Rnodump /usr/obj/*). Level 0
dumps inkluderer dog alligevel også disse filer, så kan man sætte dumps
honor level, den er default 1, men -h0 gør at nodump flaget bliver
honoreret ved level 0 dumps, og at førnævnte filer derfor ikke
inkluderes i backup settet. Jeg sætter den gerne på filerne i mapperne
så jeg har /usr/ports og /usr/obj efter restore. Er ikke ved en spand
med det script men man chflags og man dump er pænt hurtige at komme igennem.

Mvh
Brian Josefsen