Re: tar exclude virker ikke

From: Brian Josefsen (none@bj--cold.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Nov 2007 - 18:32:38 CET

Date: Tue, 13 Nov 2007 18:32:38 +0100
From: Brian Josefsen <none@bj--cold.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: tar exclude virker ikke

Ebbe Hjorth wrote:

> TUSINDE TAK LISTE!
>
> PS: Hvordan tager I andre egentlig backup?

Jeg sværger til dump (Og restore), den er hurtig, er stabil, virker fint
med livefilsystemer, og jeg får mine ACLs med. Både backup til bånd, og
hjemme hvor det er til remote disc. Inden jobbet starter bliver der kørt
et lille script der bruger chflags med nodump flaget på /usr/obj/* og
/usr/ports/* m.fl.. Så skal man så huske at køre dump med -h 0 så dump
også ignorerer filerne ved -0 backups. Har aldrig mistet en fil med dump
(endnu)

Mvh
Brian Josefsen