Re: tar exclude virker ikke

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Nov 2007 - 11:17:03 CET

Date: Tue, 13 Nov 2007 11:17:03 +0100
From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: tar exclude virker ikke

Ebbe Hjorth wrote:

> Nu har jeg ik nogen tgz. nogen steder, men jeg har da en full path foran
> /backup/www.backup.tar

Ja, men er /backup en separat partition? Hvis ikke, ligger den på
root-partitionen. Brug i stedet /usr, hvor du har plads:

# mkdir /usr/backup
# /usr/bin/tar -czPf /usr/backup/www.backup.tar --exclude='*.zip'
usr/local/www/

symlink /backup til /usr/backup, hvis du absolut vil bevare /backup

Bortset fra det, så er det god kotyme at kalde filen .tgz eller .tar.gz,
når du nu faktisk komprimerer den.

Erik