OpenSSL for dummies

From: Stefan Kristensen (none@jems--mad.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 May 2007 - 23:48:21 CEST

Date: Sun, 27 May 2007 23:48:21 +0200
From: Stefan Kristensen <none@jems--mad.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: OpenSSL for dummies

Hej Liste.

So I jo nok har opdaget, er jeg ved at sætte Postfix op efter den
glimragende guide på nerdgirl.dk. Nu er jeg nået til punktet Setting up
TLS, og det går jo galt allered i første trin: *
cd /usr/local/openssl/misc/* - Biblioteket findes ikke. Nu er jeg
heldigvis så begavet, at jeg, helt uden hjælp, finder på at installere
openssl port'en. Så kom jeg da lidt videre, jeg kan skifte til
biblioteket og køre *perl CA.pl -newca*, men den stopper med en 'unknown
option -create_serial'. Det tænkte jeg så ikke videre over før jeg nåede
til trin tre, Signing the public key, hvor *openssl ca -out
mail_signed_cert.pem -infiles mailreq.pem* giver følgende fejl: Error
opening CA certificate ./demoCA/cacert.pem - Og det kan jeg sådan set
godt forstå, filen findes ikke. Det synes jeg jo lugter lidt af at
-newca ikke blev helt færdig med det den nu skulle.

Har I nogle gode ideer til hvordan jeg koommer videre?

--
Mvh
Stefan