Freebsd og WOL

From: Thomas Maack Nielsen (none@bsd-dk--svampen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 12 May 2007 - 17:08:43 CEST

Date: Sat, 12 May 2007 17:08:43 +0200
From: Thomas Maack Nielsen <none@bsd-dk--svampen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Freebsd og WOL

Hej

Nogle der har erfaring med Freebsd og Wol, ikke som "client" hvor man
sender en pakke til en anden maskine, men som maskinen der modtager den
magiske pakke og starter op.

Som jeg forstår det kræver det at man under nedlukning ikke lukket selve
netkoret med og det skal driveren til ens OS sørge for.

Jeg har fundet følgende 3 links som beskriver lidt om det, men har ikke
kunne finde en løsning til de netkort jeg har ( 3com og Intel)

http://stsp.in-berlin.de/

http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-acpi/2005-February/001324.html

http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-questions/2003-November/024396.html

Jeg tillader mig at citere:

I think the main reason for the lack of support is that this technology
isn't very useful from a server perspective, and is intended more for
managing desktops and embedded systems, rather than the 24x7 uptime
tasks that FreeBSD is normally employed for.

Dette er ikke helt korrekt, jeg har en "testmaskine" som står i et andet
rum end det rum jeg normalt sidder i, derfor vil jeg gerne kunne starte
den op remote (dovenskaben længe leve)

Hvis nogle har erfaring med ovenstående må de meget gerne komme med en
kommentar.

Med venlig hilsen

Thomas Maack Nielsen