Re: Sende job fra fg eller bg til consol eller anden tty

From: Allan Wermuth (none@alw--sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 05 May 2007 - 10:44:19 CEST

Date: Sat, 5 May 2007 10:44:19 +0200
From: Allan Wermuth <none@alw--sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sende job fra fg eller bg til consol eller anden tty

* on the Sat, May 05, 2007 at 09:39:04AM +0200, Lars Bonnesen was tippering:
> Måske et banalt spørgsmål med et banalt svar, men jeg prøver alligvel.
>
> Hvis jeg i OpenBSD kører et job, som jeg ønsker at sende til
> bagrunden, kan jeg f.eks. starte det med " &" til sidst i
> kommandolinien - eller skifte mellem fg og bg.
>
> Men hvis jeg ønsker at logge af sessionen og stadig have jobbet
> kørende, kan man så sende det til consollen (uden at være logget på
> her, men køre som en "service eller lign.) og/eller resume fra en
> anden tty?

screen kan sikkert være til god nytte for dig. Programmet findes i ports.

Check man screen for de forskellige muligheder.

--
Med venlig hilsen

Allan Wermuth Driftsingeniør, IT-service

Tlf. 6550 2789 Mobil 6011 2789 Fax 6550 2860 Email alw@sdu.dk Web http://intern.sdu.dk/it-service/ansatte/aw-2789/ Adr. Campusvej 55, 5230 Odense M

SYDDANSK UNIVERSITET _______________________________________________________________ Campusvej 55 * 5230 * Odense M * Tlf. 6550 1000 * www.sdu.dk