Sende job fra fg eller bg til consol eller anden tty

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 05 May 2007 - 09:39:04 CEST

Date: Sat, 5 May 2007 09:39:04 +0200
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Sende job fra fg eller bg til consol eller anden tty

Måske et banalt spørgsmål med et banalt svar, men jeg prøver alligvel.

Hvis jeg i OpenBSD kører et job, som jeg ønsker at sende til
bagrunden, kan jeg f.eks. starte det med " &" til sidst i
kommandolinien - eller skifte mellem fg og bg.

Men hvis jeg ønsker at logge af sessionen og stadig have jobbet
kørende, kan man så sende det til consollen (uden at være logget på
her, men køre som en "service eller lign.) og/eller resume fra en
anden tty?

Vh, Lars.