Re: Roterende cursor

From: Kasper Bonne (none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Mar 2007 - 13:16:37 CEST

Date: Wed, 28 Mar 2007 13:16:37 +0200
From: "Kasper Bonne" <none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Roterende cursor

On 3/27/07, Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Jeg vil ifb. m. afvikling af nogle script gerne give brugerne indtryk af
> at der "sker noget" mens De venter hhv. undervejs og imellem de input De
> promptes for. Jeg har tænkt på noget lidt i stil med den roterende
> cursor jeg husker fra FreeBSD's boot og/eller installations process.
>
> Jeg har googlet lidt uden held. Er der nogen af Jer derude der kan pege
> mig i den rigtige retning eller har en anden eller bedre ide ?

Personligt foretrækker jeg en progress bar i stl med
....100....200....300....400....500..
når det er fra et script, specielt hvis tallene er informative (f.eks.
antallet af filer processeret eller lign). Hvis du gerne vil have en
roterende cursor så kan du evt gøre noget i stil med nedensåtende:

#!/bin/sh

while true; do
                printf "\r%c" $ch

                # Work, for a while