Re: TheCamp 2007

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Jun 2007 - 11:39:06 CEST

Date: Mon, 25 Jun 2007 11:39:06 +0200
From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: TheCamp 2007

Lars Bonnesen wrote:
> Sendte en mail til thecamp.dk, men jeg fik den tilbage i hovedet igen.
> Nok fordi jeg har en lidt streng SPF og thecamp.dk får relayet mails
> på en eller anden nok uhensigtmæssig måde.
>
> Men måske kan nogle af jeg hjælpe...
>
> Jeg har tænkt mig at melde mig til ø-lejr'en (tænk, har aldrig
> forestillet mig, at jeg skulle overveje en ø-lejr), men programmet er
> noget sparsomt. Hvis jeg skal lokke familien med, hvad kan jeg så give
> som argumentation for, at de skal deltage? (det skal nok ikke være
> godt IT-foredrag)

> [...]
Jeg tror det bedste råd er DONT!

Det er netop for at slippe for børn og bedre halvdel at man tager væk
på thecamp ;-)

Så medmindre din bedre halvdel vil surfe på nettet eller underholde sig
selv vil det være synd for dig.

Ligeså med børn - hvis de vil spille PC spil kan de gøre det, selvom
det netop ikke er en gamerlejr er der nogle enkelte der har spillet
lidt (dvs de spillede det meste af campen, men kom ud når der var
mad, pandekager og lagkage ;-) )

En typisk dag på thecamp foregår ved at du står op, tidspunktet
kan være kl 9-10 stykker, du spiser morgenmad og snakker
om websider, HTML og XML

Dernæst skal du måske være med til noget oprydning eller en anden pligt
- der er nogle få pligter som oprydning, at sikre at der er toiletpapir
og der bliver indkøbt mad til frokost og aftensmad. Mens du rydder op
snakker du lige lidt BSD/Linux/firewalling/CMS-systemer

Derefter har du resten af dagen til rådighed hvor du enten nørder
i stuehuset, salen, udenfor, indenfor, oppe under loftet eller går til
et foredrag som kører det meste af ugen med forskelligt indhold.

Ved aftentide er der typisk nørderi i køkkenet med irish coffee,
kompilering, IRC og snak

Dagen slutter når du ikke gider mere - hvad enten det er kl 23 eller
kl 08, hvor de første begynder at stå op. Der er døgnet rundt
nogen som er oppe og der er altid tid til en snak om noget teknik.

Friheden og tiden til fordybelse vil du nok miste hvis du skal forsøge
at underholde familien.

Det eneste medlem af familien du bør medbringe er en laptop ;-)
- jeg plejer selv at smide en bunke grej i salen og så er det ellers
kun når jeg skal koncentrere mig at jeg sidder der

Der er lidt billeder fra de foregående år på:
http://www.kramse.dk/pictures/thecamp.dk/

Det kan måske sige lidt om stemningen.

Hvis du/I ikke kan undvære hinanden i familien er der mulighed for
at komme forbi en enkelt dag - og kombineret med en tur til
stranden er det superhyggeligt. Det vil jeg nok overveje om et
par år med min familie (bare de lover at tage afsted igen :-)

Mvh

Henrik
PS Jeg skal ikke til thecamp i år, men har været der en del år
og fra næste år er det FAST på programmet, uanset hvad!

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH