SV: Erfaring søges: Butler Networks

From: Henning Svane (none@hsv--energy.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Jun 2007 - 10:42:01 CEST

Subject: SV: Erfaring søges: Butler Networks
Date: Fri, 22 Jun 2007 10:42:01 +0200
From: "Henning Svane" <none@hsv--energy.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Jeg kom til at tænke på at hvis du har luftledninger med strøm kunne det jo være at man kunne bruge Ethernet over Power. Her er det muligt at overføre 10mbit synkront.
Hvis strømmen føres gennem jorden kan det selvfølgelig også gøres, men er vel mere besværgeligt at komme til.
Jeg ved ikke om der bliver fremført med spændinger på over 230V, men prøv at undersøg om det er
muligt. Det kan være at du kan kombinere WIFI med EOP og komme i mål. Der er en ny standart på vej indenfor EOP der hedder 200mbit. Den giver bedre kryptering og højre hastighed. Jeg kender ikke hvor langt de kan række. Men Google lidt på området. Jeg ved at der var et Jysk elselskab der har overvejet det.
Hilsen
Henning