RE: lftp i Crontab

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Jun 2007 - 18:43:45 CEST

Subject: RE: lftp i Crontab
Date: Tue, 12 Jun 2007 18:43:45 +0200
From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Du skal indtaste den fulde sti til kommandoerne/programmerne.

Cron kører ikke i et environment med forud definerede path statements osv.

fx lav to simple shell filer der laver en ls og piper det ned i en fil

---
#!/bin/sh

ls /usr > /usr/home/someuser/list

--- og prøv med en fuld sti

--- #!/bin/sh

/bin/ls > /usr/home/someuser/list2 ---

og kør dem i et cron job

(håber det er et bedre svar end køb en bog på amazon og vent 14 dage før du kommer videre)

Mvh Carsten Jensen