Re: lftp i Crontab

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Jun 2007 - 10:30:44 CEST

Date: Tue, 12 Jun 2007 10:30:44 +0200
From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: lftp i Crontab

Jeppe Bundsgaard wrote:
> Hej
> Jeg har et lille script jeg gerne vil køre i crontab.
> scriptet er dette:
>
> #!/bin/sh
PATH=/bin:/usr/bin:/sbin:/usr/local/bin
> [...]
> exit" >> /var/log/lftplog
>
> Det står i crontab således:
>
> 30 3 * * * root /etc/minecrontabs/backup
>
> I cron-loggen står der: Jun 11 03:30:00 sp /usr/sbin/cron[30114]: (root)
> CMD (/etc/minecrontabs/backup)
> Det kører altså
>
> I outputtet fra backup står der datoen for kørslen, sådan som scriptet
> foreskriver. Det går altså også i gang.
>
> Hele scriptet backup kører fint, når jeg kalder det fra min shell.
>
> Men lftp kører ikke når det kaldes i backup der er kaldt af crontab.
>
> Er der nogen der kan give mig et hint til hvad jeg skal ændre?

Det er en god ide at smide PATH med ind i scriptet

Det anbefales også (jeg gør :-) ) at smide output fra cronjob
et veldefineret sted hen, ellers mailes det til dig - check mail

> 30 3 * * * root
/etc/minecrontabs/backup > /varlog/backup.log 2>&1

Mvh

Henrik
PS Køb bogen Classic Shell scripting fra OReilly - den omhandler "god
scripting"

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH