Re: Tip: hvis du er træt af TDC's DNS, så prøv OpenDNS

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 08 Jun 2007 - 07:38:53 CEST

Date: Fri, 08 Jun 2007 07:38:53 +0200
From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Tip: hvis du er træt af TDC's DNS, så prøv OpenDNS

Claus Guttesen wrote:

> Mulig det, men du tilføjer ikke nogen relevans til debatten.

Det gjorde han da, men det valgte du at klippe væk :-)

Peter Larsen wrote:

> Sæt en lokal named cache dns op, som du kan stole på!

Det er vældigt rart og jeg gør det selv. Med en Soekris og standard
installationen af OpenBSD er det basalt set at ændre /etc/rc.conf.local
(hvis du ikke har en /etc/rc.conf.local; cp /etc/rc.conf /etc/rc.conf.local)
så named starter og så ændre under /var/named.

Det tager kun 5 minutter - og så slipper man for det formynderiske
forsøg på at blokere for diverse websites som allofmp3.com
- ikke fordi jeg bruger det, men fordi jeg 100% går ind for fri
internetadgang
uden filtre!

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH