To internetforbindelser på et NIC

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Jul 2007 - 15:37:33 CEST

Date: Wed, 25 Jul 2007 15:37:33 +0200
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: To internetforbindelser på et NIC

Skal til at lave et setup, som jeg ikke før har prøvet på en OpenBSD
boks. Ved ikke helt, hvordan jeg smartest griber sagen an - håber
nogle her kan give et hurtigt hint.

Der er to internetforbindelser - dvs. to seperate netværk med hver sin
netmaske og gateway.

Begge forbindelser bør forbindes til ét NIC.

Forskellige services nattes fra interne ipadresser til forskellige
offentlige IPadresser - til hver sin internetforbindelse - altså på
samme NIC.

Mit problem er, at jeg nu kommer til at operere med to eksterne
gateways. Og mygate tilader kun én default gateway.

Hvordan definerer jeg ét netkort med to netmasker og hver sin gateway?
Altså så den en given nattet ip ryger ad en internetforbindelse og en
given anden (i det andet scope) ryger gennem den anden
internetforbindelse.

Jeg har kigget på ifconfig vlan0 create og brconfig... men jeg kan
ikke se, hvordan jeg definerer denne ekstra gateway... det må være ret
simpelt?

Vh, Lars.