Re: Lowpower PC'er

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Jan 2007 - 11:34:05 CET

Date: Thu, 18 Jan 2007 11:34:05 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lowpower PC'er

Søren Klintrup wrote:
> Jeg har en 1 GHz Epia som jeg til sidst opgav at bruge, den kørte fint
> med alt andet end SSL kryptering, disse kørte ekstremt langsomt.

De gamle Via CPU'er er meget langsomme. Jeg målte hastigheden på den
engang, og med de testprogrammer jeg brugte, svarede hastigheden ca. til
en PII med den halve clockfrekvens.

Jeg har lige købt nogle Mini-ITX boards med AMD Geode NX CPU'er - det er
så vidt jeg kan se bare en XP Mobile på 1GHz. Den burde være en den
hurtigere end Via CPU'erne, men jeg har ikke fået testet det endnu.
AMD'erne er iøvrigt passivt kølet i modsætning til 1GHz Via'erne.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen