Re: Anbefalinger til trådløs router

From: Rico Secada (none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2007 - 22:48:28 CET

Date: Tue, 16 Jan 2007 22:48:28 +0100
From: Rico Secada <none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Anbefalinger til trådløs router

On Mon, 15 Jan 2007 23:17:45 -0800 (PST)
valentin <none@ervin_valentin--yahoo.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> billigt ... måske, jeg ved ikke om du har forbrug med i din beregning:
>
> en traditionel pc bruger mellem 1500-2000 dkk om året ved 24t drift hvorimod en ex. Soekris ligger forbruget under 10W , dvs markant billigere.

Jo forbrug er med i regningen.

Den gamle router jeg havde, havde et forbrug for 12.5W.

Jeg har en gammel IBM NetVista, der har en strømforsyning på maks. 65W output. Med alle strømbesparelser slået til, samt tastaturfri og musefri tilstand, og intet tilsluttet andre porte, vil den kun skulle levere strøm til motherboardet samt netkortet.

Den kan nok ikke slå Soekris på under 10W :-), men jeg har regnet lidt på forbruget for de forskellige dele, og vil skyde på, at den kommer til at ligge et sted imellem 10-20W, når harddisken er slukket.

Mvh. Rico