Re: Hvordan speeder jeg xml import op?

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2007 - 14:04:46 CET

Date: Tue, 16 Jan 2007 14:04:46 +0100
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvordan speeder jeg xml import op?

Flemming Frøkjær wrote:

> Det lyder som en design fejl. Indexes forbedre godt nok søgning, men
> de er ikke gratis. Hvis det er nødvendigt med sygt mange indexes får
> det ihvertfald alarm klokkerne til at ringe hos mig.

Vi har mange forskellige typer søgninger og index er sat ud fra EXPLAIN
for at se hvad de enkelte queries har brug for.

> Hvor store dele af databasen er statisk i tidsrummet mellem dine
> gigantiske inserts?

Disse 5 tabeller som det drejer sig om er statiske 23,5 timer i døgnet.
Inkrementelle dumps indlæses hver nat.

Derudover så de store fulde dumps en gang imellem.

> Vil det være en mulighed at lave dine inserts på en offline maskine og
> så overføre tabellerne til produktions maskinen?

Ja, det lyder ikke umuligt. Kan det gøres binært på en sikker måde?

--
Best regards

Morten Winther