Re: Hvordan speeder jeg xml import op?

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2007 - 13:58:26 CET

Date: Tue, 16 Jan 2007 13:58:26 +0100
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvordan speeder jeg xml import op?

On 1/16/07, Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Vi har sygt mange index på vores tabeller. Men de er desværre alle
> nødvendige.

Det lyder som en design fejl. Indexes forbedre godt nok søgning, men
de er ikke gratis. Hvis det er nødvendigt med sygt mange indexes får
det ihvertfald alarm klokkerne til at ringe hos mig.

Hvor store dele af databasen er statisk i tidsrummet mellem dine
gigantiske inserts?
Vil det være en mulighed at lave dine inserts på en offline maskine og
så overføre tabellerne til produktions maskinen?

> Jeg har prøvet at lave index bagefter. Det er desværre endnu mere sløvt.

Lyder underligt. Jeg er ikke bekendt med mysql's optimizer, men på
alle andre databaser jeg har arbejdet med ville det have været
hurtigere, da det kun er nødvendigt med 1 tabel scan per tabel.

Flemming