antal imap forbindelser til postfix???

From: Jeppe Liisberg (none@jeppe.liisberg--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2007 - 12:25:59 CET

Date: Tue, 16 Jan 2007 12:25:59 +0100
From: "Jeppe Liisberg" <none@jeppe.liisberg--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: antal imap forbindelser til postfix???

Hej BSD'ere

Jeg har igennem et stykke tid en gang imellem oplevet, at min
thunderbird brokkede sig over antal samtidige forbindelser til
imap-serveren var overskredet. Det problem er løst ved at indstille
max antal samtidige forbindelser i thunderbird.

Nu er der imidlertid sket det, at jeg sidder på kontor med en Outlook
bruger, der anvender samme imap server (nemlig min freeBSD server med
postfix :-) og her opstår konstant et lignende problem (formoder jeg):
<snip>
Opgaven 'xxx.dk: Mappe: Indbakke Søg efter ny post. ' rapporterede en
fejl (0x800CCC0E) : 'Outlook kan ikke hente mappen Indbakke fra
IMAP-e-mail-serveren for kontoen xxx.dk. Fejl: Der kunne ikke
etableres forbindelse til serveren. Hvis du fortsat modtager denne
meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller
internetudbyderen (ISP).'

Opgaven 'Undersøger, om der er ny post i de mapper, der abonneres på,
på xxx.dk.' rapporterede en fejl (0x8004DF0B) : 'Outlook kan ikke
hente mappen (null) fra IMAP-e-mail-serveren for kontoen xxx.dk. Fejl:
Forbindelsen til serveren er ikke tilgængelig. Outlook skal være
online eller have forbindelse, for at du kan udføre denne handling.
Hvis du fortsat modtager denne meddelelse, skal du kontakte
serveradministratoren eller internetudbyderen (ISP).'
</snip>

Jeg kan ikke se aktivitet i min maillog når problemet opstår, så det
er givetvis rigtigt, at outlook aldrig får fat i serveren...

spørgsmålet er så: hvad kan dette skyldes og hvad kan jeg gøre, for at
fejlfinde?
Vi sidder på samme IP - kan det være det totale antal forbindelser fra
samme IP der "ødelægger" det hele?
Jeg har andre brugere, der anvender outlook, som ikke har problemet
(eller i hvert fald ikke brokker sig)
Alle ideer er velkomne - jeg håber ikke det er for meget "off-topic"...

- Jeppe