Re: Abefalinger til trådløs router

From: Thomas Peter Berntsen (none@no_spam--translucent.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2007 - 07:54:06 CET

Date: Tue, 16 Jan 2007 07:54:06 +0100
From: Thomas Peter Berntsen <none@no_spam--translucent.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Abefalinger til trådløs router

Rico Secada wrote:
> Tak til alle der kom med anbefalinger! Det var meget værdigfuldt!
>
> I første omgang vil jeg opsætte en ældre PC med OpenBSD og så få den til at virke som trådløs router. Det havde jeg aldrig tænkt på som en mulighed! En meget billig mulighed endog.
>
> Tak til Peter for den information og en god forklaring!
>
> De andre routerløsninger var også gode, er specielt tiltrukket af Linux modellen!
>
> Endnu en gang tak!
>
> Mvh. Rico

Selv tak :-)

Det er dejligt, at man med *BSD og Linux kan bygge diverse servere,
routere og andre "netværksenheder", men jeg kan ikke lade være med at
sige - som en indskydelse til din bemærkning med, at det er en billig
mulighed at bruge en gammel PC - at der ikke skal suges meget strøm af
en gammel PC, før end den bliver dyrere end en købt router med lavere
strømforbrug

Al respekt for hjemmebyg af forskellige arter, det er noget af det
bedste at hygge sig med, men det er ofte ikke den billigste løsning. Men
nok den hyggeligste og mest lærerige.

God fornøjelse med din router.

Vh
Thomas