Re: External Storage

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Feb 2007 - 14:27:07 CET

Date: Fri, 23 Feb 2007 14:27:07 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: External Storage

Christian Elmerkjær wrote:

> Det jeg gerne vil er at tage min HP 5525 thin client, installere
> freeNAS på den og tilslutte to usb2-diske til den som kan køre
> raid-spejl(kan aldrig huske om det er 0 eller 1).

Spejl er = RAID 1

Men jeg ved ikke rigtig om du kan køre et RAID 1 på eksterne USB diske?

> Mit problem er at det ikke må larme, og at der i de fleste usbdisk
> enclosures står at der er blæser i. Er der nogen der har nogen
> erfaringer med externe hardiske?

Det er lidt svært at komme udover at en HD producerer varme - nogle af
de færdige-købte externe-diske har temperatur styring på deres kasser.
Har en Maxtor der fungerer ok.

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February