Re: Vmware på OpenBSD

From: Jonathan Fromer (none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Feb 2007 - 10:39:57 CET

Date: Fri, 23 Feb 2007 10:39:57 +0100
From: Jonathan Fromer <none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Vmware på OpenBSD

Hej,

> Jeg har OpenBSD 4.0 kørende på en ThinkPad X40. I forbindelse
> med kursus (SANS) og test har jeg imidlertid brug for at køre
> VMware, så jeg kan køre diverse foskellige "gæste operativ-
> stemer" på maskinen.

VMware med OpenBSD som host er desværre pt. en "no-go".

Muligheden der findes er at køre en gammel vesion af VMware
Workstation (version 3.x), men da den ikke længere sælges, er det ikke
rigtig muligt af få en licens til den version :(

Er du så heldig at du har en sådan licens, så kan du bruge
vmware-porten (se evt. http://surl.dk/29k/ , der er en vejledning i
files/README.OpenBSD).

På den anden side virker Qemu fint, men den er ikke fantastisk hurtig.

--
	Jonathan