Re: Dictionary attack

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Feb 2007 - 09:30:45 CET

Date: Wed, 21 Feb 2007 09:30:45 +0100
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Dictionary attack

> Kør sshd på noget andet end port 22, eller begræns hvilke ip'er der må
> tilgå den udefra med ipfw.

Ja, kan absolut anbefales at køre på anden port end 22. Selv om
security-by-obscurity i princippet er en uting, er mange af disse
indlognings-forsøg skrevet til at gå på én port; de har ikke tid til
først at finde alle ledige porte, og udra denne liste, forsøge at
udnytte kendte huller.

Hilsen
Claus