SV: SV: Harddisk fejl - bad sectors?

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Feb 2007 - 07:22:03 CET

Subject: SV: SV: Harddisk fejl - bad sectors?
Date: Tue, 13 Feb 2007 07:22:03 +0100
From: "Niels Wahlgreen" <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> /usr/ports/sysutils/smartmontools. Bruger det bla. til at
> holde øje med disktemperaturen på min server - mit bryggers
> er ikke altid lige køligt ;-)

Det vil jeg prøve - men jeg venter lige til jeg har fået sat en ny disk i serveren.

> Hobbit - den findes da ikke som port, gør den? Overvejer selv
> at skifte min bedagede BB-installation ud med Hobbit.

Nej, det findes desværre ikke som port. Mine egne erfaringer er at det er langt hurtigere og mindre ressourcekrævende end BB, samt byder på mange flere features så som grafer (nogen af dem var også i BB, men krævede noget ekstra benarbejde, i hobbit er de der helt af sig selv :) Og mine gamle BB klienter (primært windows servere) kører bare videre med BB agenten, som fungerer perfekt med hobbit.

Det har dog været nødvendigt at rette lidt i makefilen for at få den til at compile, på de tre servere hvor jeg indtil videre har installeret hobbit. Så vidt jeg husker, laver den et tjek som fejler, indtil man udkommenterer tre linier (eller retter dem, jeg valgte den nemme løsning)...