Re: Nedgradere fra 7.0 beta4 til RELENG_6

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Dec 2007 - 21:15:31 CET

Date: Thu, 13 Dec 2007 21:15:31 +0100
From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nedgradere fra 7.0 beta4 til RELENG_6

Christian Winther [SimpleWorks.dk] wrote:
> Skal jeg I så fald bygge og installere world FØR jeg bygger og
> installerer kernel ? eller det lige meget.
>
> Denne tråd:
> mener nemlig man skal gøre det i lidt omvendt rækkefølge

Har ikke pøvet det selv, men det lyder logisk (du kan nu sagtens bygge
både world og kerne samtidig). Kernen er i høj grad bagud-kompatibel, så
RELENG_6 world burde køre på en 7.0BETA4 kerne. Det omvendte derimod,
virker sndsynligvis ikke. Altså:

make buildworld
make buildkernel
(luk så meget som muligt)
mergemaster -P
make installworld
mergemaster
make installkernel
reboot

Som Warner skriver kan du komme i problemer med nyere libs. Samtidig har
du ikke det sikkerhedsnet fra en opgradering, som en reboot på den nye
kerne er, fordi du i modsætning til kernen ikke bare kan gå tilbage til
den gamle world, når du først har kørt installworld.

En helt anden løsning er at du laver et jail med en RELENG_6 world og
kører apache dér. Med mindre det er kernen, du bøvler med.

Mvh Erik