Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt

From: Sidsel Jensen (none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 11 Dec 2007 - 22:15:16 CET

Date: Tue, 11 Dec 2007 22:15:16 +0100 (CET)
From: Sidsel Jensen <none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt

Hej Rico

> Min kommentar er følgende: Hvorfor åbner I ikke en bodega? Det ville sgu
> passe bedre sammen med Jeres hyggemøder.

BSD-DK har siden stiftelsen i 2001 holdt hyggemøder, der involverede en
blanding af indtagelse af god øl og en teknisk - men uformel snak om BSD.
Hyggemøderne er med andre ord en tradtion i BSD-DK.

Mange er bange for at holde et foredrag, men ved faktisk en hel del.
Hyggemødernes uformelle form, betød at man typisk kom hjem med en hel
masse ny viden, uden at der dog blev holdt et egentligt foredrag.

En del af os betragter et hyggemøde, som en friaften fra familien - sammen
med vennerne - og der er ikke noget krav om at man SKAL drikke alkoholiske
varer og de færreste af os drikker os fulde på sådan en aften. Jeg fristes
til at spørge om du har deltaget i et, siden du har fordomme overfor
mødeformen?

Udover hyggemøderne arrangerer BSD-DK også månedlige happy hacking og
reelle foredrag. Datoerne fremgår typisk af hjemmesiden og bliver
annonceret via <none@announce--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>.

Hvis du har nogle forslag til et emne, du gerne vil have behandlet,
foreslår jeg at du skriver til <none@bestyr--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>. Det er egentlig ret
simpelt at få afholdt et møde:

1. Find et emne og en taler
2. Find et dato og et lokale
3. Informer bestyrelsen
    (der typisk vil klappe i hænderne over at nogen tager et initiativ)
4. Send en annoncering ud
5. Send en reminder ud dagen før
6. Afhold arrangementet

> Jeg er - og jeg ved, at jeg ikke er den eneste - dødhamrende træt af at
> læse om, hvordan BSD-DK's såkaldte hyggemøder mere handler om, hvor
> meget alkohol I har indtaget, end det handler om BSD.
>
> Måske skulle I overvejer, at I rent faktisk udelukker mange fra at
> deltage ved at holde Jeres såkaldte "hyggemøder" på denne
> måde.

- Hvilken mødeform så du gerne at BSD-DK havde i fremtiden? (perl folkene
bruger f.eks. noget de kalder lightening talks, der er indlæg på maks 10
minutters varrighed)

- Hvilke emner vil du gerne vide mere om?

Der sidder en bestyrelse som udfører et frivilligt ulønnet stykke
bestyrelsesarbejde og de brænder for *BSD. De vil hjertens gerne have
flere arrangementer, meeeeeeen hvis man starter med at svine dem til som
en indigneret teenager der er pigesur, er de nok ikke helt så tilbøjelige
til at tage ens indlæg seriøst :o

mvh.
Sidsel (gl. bestyrelsesrotte og mødearrangør)