Re: anbefaling

From: Henrik Lund Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Dec 2007 - 11:04:38 CET

From: Henrik Lund Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: anbefaling
Date: Thu, 6 Dec 2007 11:04:38 +0100

On 06/12/2007, at 10.42, Lars Bonnesen wrote:

> Jeg kan tilføje, at jeg har erfaringer med DELL's DRAC kort, Intels
> Remote Management v2 og endeligt HP' iLO.
>
> Dell's sutter, som en anden beskrev mht. dårlig billedkvalitet, så
> ligner Dells noget du ser på et TV men en dårlig, gammeldags
> stueantenne.
>
> Intels og HP's iLO er klasser til forskel - HPs virker mere intuitiv
> og kan mere, er mit indtryk. Det skal dog nævnes, at jeg har haft en
> hel del hardware problemer med netop strømstyringen på de
> maskinerne, der kører med iLO.
>
> Med alle tre virker det som om at du sidder fysisk foran maskinen.
> [...]

Så vil jeg da godt sparke ind at jeg har et par Sun X2100 kasser med
indbygget LOM
og det virker også super, dog skal man bruge Windows til at vise
konsol grafisk - de bruger noget binært
klump kode til det. Alle andre faciliteter virker fint fra min Camino
browser og man kan redirecte
consol til virtuel konsol og dermed også tilgå sin OpenBSD (eller
andet Unix OS) via dette.
- så reelt skal man sjældent bruge sin grafiske konsol

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH