RE: FreeBSD halv-fryser

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 28 Aug 2007 - 22:09:29 CEST

From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: FreeBSD halv-fryser
Date: Tue, 28 Aug 2007 22:09:29 +0200

<snip>
> Afhænger af, hvilket snapshot der er tale om. Hvis det er af current
> så kan der dukke ting op (bortset fra at current har været meget
> stabil), hvis det er stable, så burde det være helt ok.

jeg mener det er current (fra ports)

> komme op på 6.2), mit system frøs på begge af disse.
>
> Hvad sker der når du skriver top? Hvor meget ram har du i maskinen?
> Står den køligt? Hvad laver maskinen?
>
> --
> regards
> Claus

Det er jo så det, jeg kan ikke komme ind på systemet og se hvilke processer
der kører, det er mit store dilemma, hverken fra SSH, Konsol eller noget.

Maskinen står rimeligt kølig ca 20grader

Jeg skriver lige alle specs på den
Det er en Compaq Proliant ML370 G2
Dual P3-1400Mhz (kernen kører med SMP option)
2,5GB Ram
2 logiske drev i hhv 2x18gb spejl til system, 4x72gb i raid5 til data

Serveren kører apache, qmail/spamassassin/courier(imap), ventrilo,
teamspeak, pureFTP, Fedora4 linux emulator, net-snmp/cacti (har lige
installeret for at få lidt overvågning på systemet), mysql, amanda(backup)
og måske nogle andre services som jeg har glemt.. og selvfølgelig
freebsd-snapshot

men den laver næsten ikke noget, dvs 97-99% cpu idle time

Mvh Carsten Jensen