Re: Forslag til lille server

From: Steffen Frøkjær (none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Apr 2007 - 18:52:59 CEST

Date: Thu, 05 Apr 2007 18:52:59 +0200
From: Steffen Frøkjær <none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Forslag til lille server

P.H. Rankin Hansen skrev:
> Hej,
>
> Jeg skal have sat en lille server op til hjemmet. Serveren skal kunne
> virke som fil-, print- og webserver (apache2/PHP/mySQL, etc.), da jeg
> har nogle domæner, som jeg gerne vil trække hjem.
> Det er ret væsentligt, at strømforbruget er lavt, og jeg er helst fri
> for at skulle lytte til en blæser. Det ville også være rart, hvis den
> kunne køre raid-1, men det er ikke noget krav.
>
> Forslag - helst udførlige?

Jeg er selv ved at sætte en op, baseret på en VIA EPIA EX10000G, i et
atx kabinet, med en atx-strømforsyning også uden blæser. dejlig støj
svag mangler kun lige at få hængt min HD op på en lidt anden måde så den
ikke brummer.
selvfølig gør det at jeg bruge en standart ATX strømforsyning gør at den
bruge lidt mere støm, men tilgengæl gør det at jeg ikke skal bekømmer
mig om at jeg belaster den for meget, selv om jeg skulle finde på at
køre med 2cdrommer, og 2hd er på en gang. det er så yderlige min plan at
min switch skal sættes ind i samme kabinet og størm forsynet der fra
også, så spare man lidt der.

--
Steffen