Re: Forslag til lille server

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Apr 2007 - 16:27:08 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Forslag til lille server
Date: Thu, 5 Apr 2007 16:27:08 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 05/04/2007, at 15.29, P.H. Rankin Hansen wrote:

> Hej,
>
> Jeg skal have sat en lille server op til hjemmet. Serveren skal
> kunne virke som fil-, print- og webserver (apache2/PHP/mySQL,
> etc.), da jeg har nogle domæner, som jeg gerne vil trække hjem.
> Det er ret væsentligt, at strømforbruget er lavt, og jeg er helst
> fri for at skulle lytte til en blæser. Det ville også være rart,
> hvis den kunne køre raid-1, men det er ikke noget krav.
>
> Forslag - helst udførlige?
Hvad har du søgt efter tidligere?

Hvad har du valgt fra og hvorfor?

Hvad er lavt strømforbrug? 20W? 100W?

Den sædvanlige liste er noget med:
Soekris - ekstremt lavt strømforbrug, rækker op til 5501 der lyder
spændende
Soekris model 4801 med en 2,5" 24x7 rated disk er ofte anbefalet
VIA - lille strømforbrug, mulighed for 2-4 harddiske direkte på bundkort
Gammel PC - her begynder strømforbruget af løbe løbsk
Athlon64 X2 DUAL med to grafikkort i SLI opsætning, 800W
strømforsyning ;-)

Hvad søger du?

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient, CISSP