Re: Gode raad om valg af laptop

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Sep 2006 - 11:36:11 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Gode raad om valg af laptop
Date: Wed, 27 Sep 2006 11:36:11 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 26/09/2006, at 23.24, Phil Regnauld wrote:

> Alle ovenstående er gode -- X32 er dog meget lille hvis du skal
> bruge det til mere end som sofa/rejsemaskine. T42 er mit foretrukne
> valg, Z* serien er ret spøgst med FreeBSD bl.a. lyd og bluetooth
> virker ikke helt. T42 er "fuldt" understøttet i de fleste
> konfigurationer
> (dog er 3D altid lige så bøvlet).

> Elendig graphics chip, ellers rigtig ok maskine -- men jeg vil klart
> anbefale at du kører OS X hvis du skal købe en Mac -- der er ellers
> ingen grund til at købe en maskine med kun 1 mus knap og ingen
> trackpoint.

Det er derfor man altid har en bluetooth mus med i tasken, og nu findes
der endda nogenlunde små Logitech bluetooth mus beregnet til bærbare
- jeg har netop bestilt en Logitech V270, lille og med bluetooth og
rimelig i
pris <300kr

Min erfaring med Logitech MX900 og Mac OS X er super, musen mangler
bare en tænd sluk - men ellers er rullehjul og alle tre knapper i X
godt.
(jeg bruger ikke det logitech software der følger med på min powerbook,
men bruger det til et logitech tasttur hjemme - det virker også fint)

Phil burde også (som han plejer) fortælle at med Parallels Desktop
virker
en Intel Mac med operativsystemer som Windows, FreeBSD, Linux, OS/2,
you name (tæt på) - så du kører begge dele samtidigt, med god hastighed.

Jeg havde samtidig indtrykket af Macbook vs Macbook Pro at det mest
var når man skulle bruge den eksterne videoudgang at der var "stor"
forskel
i grafikchippen?!

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000