Re: mod_ssl / apache22

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Sep 2006 - 15:33:41 CEST

Date: Fri, 15 Sep 2006 15:33:41 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mod_ssl / apache22

On 2006.09.15 14:57:11 +0200, samir@chronnos.dk wrote:
[top post fikset]

> [...]

Nej, det er urelateret med din FreeBSD version. OpenSSL versionen i
all 6.X releases er den samme.

> Det er fordi du har ikke loaded dine openssl libraries. Disse kan ikke
> loades automatisk, så du skal gøre det manuelt.
> Prøv at afinstallere den tidlligere openssl, og geninstallér den fra
> /usr/ports/security/openssl/

Med mindre man har en god grund til det vil jeg klart forslå at lade
være med at installere OpenSSL fra ports. Hvis man endelig vil gøre
det, så sørg for at recompile alle programmer så de bruger OpenSSL fra
ports. Hvis programmer begynder at linke mod både OpenSSL fra ports
og base systemmet begynder der at ske "sjove" ting. Muligvis som
ovenstående.

(Side note: Ja, engang imellem synes "ports" selv at den skal hive
ports OpenSSL ind... med tilpas stor hammer holder den op med det.)

--
Simon L. Nielsen