Re: forskæld på FreeBSD 4.11 og 6.1

From: Steffen Frøkjær (none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Sep 2006 - 16:19:25 CEST

Date: Tue, 12 Sep 2006 16:19:25 +0200 (CEST)
Subject: Re: forskæld på FreeBSD 4.11 og 6.1
From: Steffen Frøkjær <none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Nu skal det helst ikke tages som udtryk for surhed, men istedet
> for "Gammel PIII IBM-server" kunne man skrive IBM model X1234
>
> Dernæst kunne man skrive noget om controllere og andre relevante
> informationer
>
> evt. kunne man gå helt overbord og smide sin laptop på serielporten
> og lave en dmesg, se evt.
> http://www.kramse.dk/files/tmp/fluffy-dmesg-bsd-40-snapshot.txt
> (midlertidig fil, fjernes nok på et tidspunkt)
>
> altså give mere information ask questions the smart way
> - det giver ALTID bonus med mere information :-))

> [...]

ok.. prøve igen :-)
dmesg -> http://www.kvaek.dk/opstart-dmesg.txt

systemet ligger på da0

ad1 er en Datadisk til brug for apache..
acd0 et IDE cdrom drev
cd0 et SCSI-DVD-drev på sammen controler som min system HD
sym0 min scsi controler, det skriver den som en "Symbios NVRAM, ID 7,
Fast-20, SE, parity checking" men det er en ASUS SC875

og serverne er en IBM type 8478 eller 6846.. ved ikke lige helt hvad for
en af dem, da det er en maskine jeg har købt brugt, og der står bægge
nummer på

--
Steffen Frøkjær