Re: Research-groupware

From: Mogens Valentin (none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 04 Sep 2006 - 19:55:46 CEST

Date: Mon, 04 Sep 2006 19:55:46 +0200
From: Mogens Valentin <none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Research-groupware

Morten Juhl Johansen wrote:
> Jeg skal give min hustrus mikrobiologi-gruppe med at finde noget
> groupware, som de kan bruge til deres projekter.
> De skal primært kunne dele billeder og noter/tekst og kunne IM'e
> hinanden. En chat og en delt kalender kunne også være praktisk. Da det
> i høj grad er Windows-brugere vil et Web-interface være det nemmeste.
> Jeg har kigget rundt en del, primært på den endnu unge Activecollab >
> http://www.activecollab.com/ og PHProjekt > http://www.phprojekt.com/
> .
> ...Jeg overvejede også lidt OpenGroupware,
> [...]

Vi har i firmaet været igennem en længere gennemgang af lignende
projekter. Det meste af hvad vi kan finde på fx freshmeat er behæftet
med mangelen på kontinert udvikling, dvs. man behøver bare kigge på
Activity, og sidste opdatering af projektet for at droppe det.

Selv om vi ikke er helt færdige, ender vi sandsynligvis med at vælge
zimbra (kan være forkert stavet).
Det ser ud til bedst at opfylde vores betingelser om integration med
tilstrækkelig mange populære klienter som Evolution og Outlook MHT mail,
LDAP, calendar, kører over SSL....

Check denn gruppes arkiver; omkring 030106: Mail og kalender system,
var der en længere diskussion med gode pointere, referencer og ideer.

--
Kind regards,
Mogens Valentin