Research-groupware

From: Morten Juhl Johansen (none@oldblueyes--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 03 Sep 2006 - 09:13:42 CEST

Date: Sun, 3 Sep 2006 09:13:42 +0200
From: "Morten Juhl Johansen" <none@oldblueyes--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: flug-teknik@flug.dk, bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Research-groupware

Kære rødder -

Jeg skal give min hustrus mikrobiologi-gruppe med at finde noget
groupware, som de kan bruge til deres projekter.
De skal primært kunne dele billeder og noter/tekst og kunne IM'e
hinanden. En chat og en delt kalender kunne også være praktisk. Da det
i høj grad er Windows-brugere vil et Web-interface være det nemmeste.
Jeg har kigget rundt en del, primært på den endnu unge Activecollab >
http://www.activecollab.com/ og PHProjekt > http://www.phprojekt.com/
.
Men disse systemer er naturligt nok primært tænkt til
softwareudvikling og dertil relateret projektstyring. Og det er lidt
noget andet, jeg er ovre i. Jeg overvejede også lidt OpenGroupware,
men jeg har ikke brug for at opsætte post ud af huset. Jeg ved ikke,
hvor modulær den er?
Er der nogen, der har forslag til, hvad jeg kunne bruge? Det kommer
til at ligge enten på en FreeBSD- eller Linux-maskine.

Alt godt,
Morten

--
weblog > http://mjj.slacking.dk