Re: kryptering af filsystmer eller filer

From: Lars Sommer (none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Sep 2006 - 20:08:27 CEST

Date: Fri, 1 Sep 2006 20:08:27 +0200 (CEST)
Subject: Re: kryptering af filsystmer eller filer
From: "Lars Sommer" <none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Tirsdag, 29/8 2006, 07:25, Dennis Decker Jensen wrote:
> Hej!
>

> Jeg bruger OpenBSD på min personlige laptop, og har gjort det henved
> et års tid med stor glæde.

Det gjorde jeg også for et par år siden. Nu har jeg ikke set det store på
openbsd i et stykke tid, så jeg vil ikke love den smule jeg har, kan
bruges til noget i dag.

> Blandt mine email-nyheder er bl.a. at finde SANS-nyhedsbreve, som
> har henledt min opmærksomhed på værdien af kryptering af filsystemer eller
> enkelte filer.
>
> Jeg har dog ikke kunnet finde ud af, hvordan jeg krypterer filsystemer
> eller enkelte filer på OpenBSD, som jo har et framework for
> krypteringsalgoritmer. Har nogen et hint til dette, eller ved, hvordan det
> gøres?

Jeg skrev denne lille vejledning dengang:
http://web.archive.org/web/20041012205308/http://0x960.net/base/index.php?entry=1091313911
Men det er til virtuelle filsystemer i seperate filer, kan jeg se. Måske
der er nogle kommandoer du kan søge videre udfra.

> Med venlig hilsen
> Dennis Decker Jensen

/Lars Sommer