Re: FreeBSD & webcam ?

From: Lars Sommer (none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Sep 2006 - 19:46:48 CEST

Date: Fri, 1 Sep 2006 19:46:48 +0200 (CEST)
Subject: Re: FreeBSD & webcam ?
From: "Lars Sommer" <none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Ja mit har taget en positiv drejning...

Åbnede kameraet for at se om der var noget brugbart info om chip osv. Der
var ikke mere end der allerede står her, med Vimicro Zc0301PL (og en masse
tal og bogstaver mere), men til gengæld kiggede jeg lidt på resten af
dimserne.
I Sandbergs Nightcam, sidder der en lysfølsom modstand i toppen, som gerne
skal rammes af lys fra det lille hul jeg først troede var en mikrofon.
Jeg opdagede så at der sad en stor klat ala en støbegrat eller anden rest
fra produktionen. Fjernede den, og nu ser mit kamera helt fornuftigt ud,
stadig med spca5-programmet.

Om det var eneste problem, eller jeg fik rørt ved noget magisk da jeg
havde det åbent, skal jeg ikke kunne sige. Men nu får jeg ret ok billeder,
hvor der før var fuldstændig hvidt i dagslys. Jeg kan se det sker en stor
ændring, når jeg dækker hullet i toppen af kameraet til, så det har helt
sikkert haft en virkning.

Der er et par billeder af det omtalte hul, den lysfølsomme modstand osv.
her: http://lasg.dk/nightcam/

/ Lars Sommer